Shooting: LENA HOSCHEK

5:06 PM



Lena Hoschek is a young fashion designer, that I knew during Mercedes-Benz Fashion Week Berlin 2013. She has been one of the assistant of Vivienne Westwood. Then she founded her own fashion label "Lena Hoschek". 

Her collections do not follow trends, they are famous for a very feminine retro styles. 
Her creations are an expression of what has fascinated her since childhood: her passion for film stars of the 40s and 50s,punk, rock 'n' roll, tattoos, bad guys and fast cars.

For this shooting I wear a colorfull skirt, called "kakadu-skirt-kakadu" and a sexy blouse, called "chili-blouse-short-black". You can buy both on the shop on-line: http://shop.lenahoschek.com/.
These clothes inspire me. They tell a story.
When I saw them I imagined immediately a young, in love, passionate and dreamer woman.
So, this is the result.

Thank you so much for the shooting, the photographer Uljana.Rattel (http://uljanarattel.com/)
and the Make-Up artist: Nastassia.Michailovna


Lena Hoschek è una giovane stilista, che ho avuto piacere di scoprire durante la Mercedes-Benz Fashion Week di Berlino 2013. Inizialmente assistente di Vivienne Westwood, ha poi deciso nel 2006 di fondare la sua casa di moda. Il suo stile si distingue per la sua linea molto femminile-retrò.

Le sue collezioni non seguono tendenze, sono semplicemente l'espressione di ciò che l'ha affascinata fin dall'infanzia: la sua passione per le stelle del cinema degli anni '40 e '50, il rock 'n' roll, i tatuaggi, le auto fiammanti e il punk.

Lena Hoschek è un omaggio alla ragazza pin-up che era sexy, sensuale ma anche autoironico. La sua moda ci riporta in un tempo in cui le donne erano vere donne: ricorre la figura della pin-up, sexy, sensuale ma allo stesso tempo autoironica.  

In questo shooting indosso una gonna dai toni accesi e dalla fantasia particolarissima e una camicetta molto femminile e sexy. È possibile acquistare questi due capi sul suo negozio on-line: http://shop.lenahoschek.com/.
Questi vestiti mi hanno subito ispirata. Raccontano una storia.
Quando li ho visti ho immaginato subito una giovane, innamorata, appassionata e sognatrice.
E questo è il risultato finale, frutto della bravura della fotografa: Uljana.Rattel (http://uljanarattel.com/) e della Make-Up Artist Nastassia.Michailovna


Francesca











You Might Also Like

4 comments

ALL THE PHOTOS TAKEN BY www.chicetoile.com ARE PROTECTED BY COPYRIGHT,
PICTURES CAN ONLY BE USED WITH PRIOR CONSENT OF THECHICETOILE AND
THEY HAVE TO BE LINKED BACK TO THIS BLOG.
IT IS FORBIDDEN TO USE THE PICTURES FOR COMMERCIAL REASONS.